Thursday, August 07, 2008

Swim term I

Khai in the pool.

Xander in the pool.


It's only the second day of summer vacation and the kids are already driving me crazy. I've got to find some activities to use up their extra energy. YMCA has swimming lessons from Monday to Thursday, let's sign them up right away.

Xander has always been a very good swimmer and a good student in the pool, he kicked very hard and learned how to swim pretty well. Khai is doing so much better compared with last year. He can start moving forward (last year he stayed at the same place although he kicked very hard) and kicks pretty hard under the water.

才剛暑假的第二天, 小朋友們就已經快要讓我發瘋了. 不行, 不能讓他們每天待在家裡什麼事都不做, 這樣媽媽我遲早會被他們折騰的不成人形. 趕快去幫他們報名游泳把多餘的精力都發洩出來吧....

傑升是個很好的學生, 會乖乖的聽老師的話, 該踢水就踢水, 該擺手就擺手...他很快的就可學會應學的姿勢...那煒勳呢...他目前還處於過度興奮的狀態, 常常會一興奮就在水裡跳來跳去的..可是跟去年比起來,他今年好很多了...他已經可以往前游, 去年只是在原地踏地...通常游完泳之後小朋友們肚子會很餓, 所以要幫他們準備些小點心..我猜這就是為什麼每年我家小朋友都在暑假期間突然長高許多的原因--運動加上食量變大.傑升現在已經到我胸部高了, 而煒勳現在只矮傑升半粒頭..幾年前煒勳矮了傑升一大截, 現在快要追上傑升了.

2 comments:

Anonymous said...


我可以看到囉
那是Xander喔
游的很好了啊
跟他說加油喔
下次要看他換氣
然後游蝶式~~~

Anonymous said...

歹勢哦, 這個影片是煒勳, 傑升的還沒有登上去. 煒勳很努力的要抓球, 可是球就是一直跑. 老師最後看他很可憐, 幫他撥球讓他拿. 還有續集哦.請稍待.